March 01, 2006

TIMKOTOVA MAMI VE

Mami, ne moja, ampak Timkotova je včeraj v kuhnci povedala zanimivo misel.
Med sanjanjem o petkovem razvajanju na Habakuku, sva se dotaknili še teme oglaševanja, pa radia, moderatorjev, vokalov/glasov ipd. - čisto vsakdanje babje čenče ;) in potem je rekla nekaj, kar je mojim možgančkom pognalo vročine v nevrončke, medtem ko sem se pri -9C odpravljala na randi z možekom.

Omenila je moč zvoka.
Moč zvoka.

Ja. Povedala mi je kako močno povezuje en določen moški vokal s točno določeno blagovno znamko. In ko tega vokala ni bilo, jo je nekaj motilo, je izkušnja s to blagovno znamko bila revnejša. Osebnost blagovne znamke ni bila popolna. Kakor, da je imenu manjkal priimek.

In res je. Blagovne znamke, njihove osebnosti so vizualno v večini primerov izgrajene v najmanjši detajl. Logotip, vizitka, dopisi, kuverte, računi, nalepke, katalogi, tiskani oglasi, podpisi v e-pošti, letaki, predstavitvene mape in brošure ipd.

Ampak le redko kateri slovenski oglaševalec ve kako njegova blagovna znamka zveni!

(Seveda so izjeme, npr. Danone, pa Toyota, pa Mobitel, Tuš - ampak gre ponavadi za tuje blagovne znamke in pa tiste slovenske, ki so dovolj stateško razvile svojo blagovno znamko, da razmišljajo izven okvirjev ali outside the box).

In žal tudi redko kateri slovenski oglaševalec ve kaj pomeni izraz zvočni logotip ali sonic logo, ki spada pod vejo sonicbranding (ustvarjanje zvočne blagovne znamke).

In če ne ve on, ne vedo tega niti njegovi potencialni kupci.

Ampak, mar ni zvok del našega vsakdana? Mar ni pogovor del zvočnega sveta? Mar glasba ni najbolj univerzalno razumljiv jezik?

V tujini je ta biznis v razcvetu. "It's booming", bi rekel moj prijatelj Steve.

In potem, nekje na pol Gosposke, ko sem videla fantka maskiranega v dalmatinca, sem se spomnila izjemno uspešne mariborske oglaševalske agencije.
Za mnoge ena izmed kreativnejših, prodornejših oglaševalskih agencij v Mariboru (morda Sloveniji), zame agencija, ki skozi oglase gradi svoj image in sebi postavlja spomenik.

Zakaj sem taka packa in tako razmišljam?

Ker sem v zadnjem letu slišala najmanj 4 radijske oglaševalske akcije, ki so vsebovale dva identična vokala (ženski in moški vokal).
In ne bi bilo nič čudnega, če bi šlo za 4 različne radijske oglaševalske akcije ustvarjene za 1 blagovno znamko. Potem bi bilo pohvalno.
Žal. Situacija je bila obratna.

4 blagovne znamke.4 oglaševalske akcije. 2 identična vokala.

Razlog?

Hmmm... (bom to sedaj povedala bolj tiho, prav?) Šparanje in komoditeta.

Čisto preprosto.

In to mi pove ogromno o oglaševalski agenciji in njenem odnosu do radia.In do svojih poslovnih partnerjev. Pravzaprav vse.

p.s. Žalostna.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home

si.blogs